Napravimo jednostavan program koji će na ekranu ispisati "Hello world!!!" na sljedeći način.
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
cout<<"Hello world"<<endl;
system("pause");
return 0;
}
Sa F11 ili Naredbe-> Kompajlaj i pokreni provjerimo da li taj program radi. Znak # predstavlja pretprocesorske naredbe (one koje se izvršavaju prije kompajliranja programa). Najčešće se koristi #include <iostream> koja sadrži naredbe za unos i ispis podataka. Međutim da bi mogli koristit naredbe s jednostavnim pozivanjem moramo uključiti biblioteku standardnih naredbi pomoću using namespace std; . U svakom C++ programu za rad potrebna je funkcija main() gdje se unutar zagrada pišu ulazni parametri koje ta funkcija će koristiti (ako ih dobijamo iz neke druge funkcije), a int ispred funkcije main znači da ta funkcija na kraju mora vratit neki cijeli broj što vidimo u ovom slučaju sa return 0; . Sadržaj funkcije piše se unutar ovakvih zagrada {} koje predstavljaju jedan blok. Naredba za ispis podatka na ekran u C++ je cout<< iza koje idu navodni znaci i određeni tekst. Kao što se može primjetit u C++ svaka naredba završava sa ; . Naredba system("pause"); spriječava program od automatskog zatvaranja nakon što izvrši radnju, tj. omogućava nam da mi zatvorimo program pomoću klika nekom tipkom na tastaturi. Naredba endl označava kraj reda.
U slučaju da ovaj program ne radi na gore navedenoj verziji Dev C++ pokušati sa sljedećom verzijom Dev C++.
Nema komentara:
Objavi komentar